"ما هرگز با شما وحدت نمی کنیم مگر آن روز که آیت و معجزه شما ظاهر شود " گفتم چه آیتی ؟ گفت: مهدی ، همان کسی که ادعا میکنید زنده است و از دیدگان پنهان . تنها اگر او بیاید ما با شما وحدت می کنیم و عقیده تان را باور می کنیم.
این نتیجه گیری درد ناکی است ولی بهرحال حقی است که راه گریزی از آن نیست .
همینطور است ، هر گز این امت ، منسجم نمی شود جز با ظهورش و اگر فرض کردیم که بیشتر اهل سنت با ظهور امام زمان ، به سوی اهل بیت روی می آورند ولی بی گمان ، همیشه در میان امت برخی معاندین و انکار کنندگان تا روز مرگ ، وجود خواهند داشت تا در کنار دشمنان اجداد مهدی و شیعیانش و پیروانش قرار گیرند و از ظلمی که بر آنان شده یا سکوت کنند و یا با قاتلین هم آهنگ شوند و انعکاس صدایشان باشند و از آنچه از انان به ارث برده اند پیروی کنند .
دیروز در تاریخ مشاهده کردیم که ابن عمر که به حسین بن علی در انقلابش و نهضت علیه یزید بن معاویه خرده می گرفت و اعتراض می کرد . و هنگامی که اهل مدینه از بیعت با یزید ، سرباز زدند ، از انان جدا شد و به فرزندان و خاندانش دستور داد که همچنان بر بیعت یزید پا بر جا بمانند و تبعیت از اهل مدینه نکنند ، گویا بقای دین و سلامت آن در جهاد و امر به معروف و نهی از منکر نسبت به حاکم ظالمی همچون یزید و حجاج و صدام نیست بلکه مهم این است که دست اطاعت به حاکم را در دستش گذارد و از اجتماع مسلمین دوری نجوید هر چند ، چنین ظالمانی ، حکومت کنند .
و امروز هم می بینیم در حالی که مفتی دربار سعودی اعلام می کند که خوردن ذبایح شیعه ، جایز نیست و آنها تبهکار و مشرک اند و نمی شود با آنها ازدواج کرد یا به انها زن داد ، در همان حال به سپاهیان بیگانه در حجاز ، خیر مقدم میگوید و از آنها استقبال می کند و نسبت به عکس های برهنه سربازان زن آمریکایی در حین گرفتن حمام آفتاب کنار دریا ، عکس العملی نشان نمی دهد و آزادی کامل آنها را در کشور اسلامی تامین می کند و صلح با اسرائیل را کار خیری تلقی می کند که این نتیجه اطاعت از دستورات والیان آل سعود است .
پس چگونه منتظر قدوم امام مهدی علیه اسلام نباشیم و چگونه از خداوند نخواهیم ، به ظهورش تعجیل فرماید تا عدالت را گسترش داده و ظلم و ستم را از زمین بر دارد .