سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسلمانان عموما ( چه د رگذشته و چه در حال ) معتقد و منتظر نجات دهنده ای هستند که عزت و شوکتشان را به آنان باز می گرداند و هر چه را که ستمگران نابود کرده را اصلاح می کند و نشانه های دین را برای امت دوباره زنده می کند . و این نجات دهنده واصلاح گر ، همان امام مهدی سلام الله علیه است که جدش رسول اکرم صلی الله علیه و اله بشارتش را داده و فرموده " اگر از دنیا یک روز بیشتر باقی نماند ، همانا خداوند ان روز را طولانی می گرداند تا مهدی که از فرزندانم است ، نمایان شازد ، نامش هم نام من است ، زمین را پر از عدل و داد می کند و پس از آن که پر از عدل و ستم شده باشد "
این مصلح بشریت ، مورد نظر هر سه آیین بزرگ " یهودیت ، نصرانیت و اسلام " می باشد . همه این ادیان انتظارش را می کشند و روایات زیادی را که مورد تایید شان است ، درباره اش یاد می کنند .
بنده در اینجا بنا ندارم درباره حضرت مهدی از نظر تاریخی یا احادیث نبوی ، بحث کنم ، ولی می خواهم عقیده اهل بیت را در احکام و عقاید اظهار کنم ، عقیده ای که با اوضاع و پیشرفتهای زمان ، سازگار است .
امور مادی تا اندازه ای چشم و گوش مسلمانان ، یهود و نصاری را پر کرده و آنان را از دین دور ساخته ، مثل اینکه در زندگیشان گرفتار مذاهب الحادی ، مادی و لیبرالی شدند و لذا عقیده معنوی و روحیشان ، تضعیف شد و در پی راه حل هایی می گردند .
از انکه بگذریم ، جنگهای خونینی که بشریت را ناتوان کرده ، علی الخصوص مستضعفین جهان ، انهایی که هزاران هزارشان به خاطر گرسنگی جانشان را از دست داده اند و ستمگران کوتاه نمی آیند ، بلکه مدام دنبال این هستند که کدامشان سلاح های خطرناک و ویران کننده ای دارند تا بتوانند ملت ها را در ابعاد فرهنگی ، اقتصادی و تکنیکی به بردگی خود در آورند .
اگر اروزیی در کار نبود و انسان امید به آینده ای بهتری نداشت که بتواند عدالت و امنیت و کرامت را به وی ببخشد ، این دنیا و زندگیش نه بویی داشت و نه معنایی .
و اگر ایمان مسلمانان به خدای متعال نبود که وعده داده است دینش را یاری کند تا بر تمام ادیان سیطره داشته باشد ، یاس و نومیدی در نفوس مردم محکم می شد .
همین ایمان است که نشاط و زنده دلی و ارزوی فردای بهتر و دوست داشتن زندگی را در انسان ها روشن و می کند و انان را به انتظار فرج و گشایش پس از عسر و شدت می کشاند .
این است مهدی ، ارزوی مسلمانان بلکه ارزوی انسانیت .


نوشته شده در  شنبه 87/4/22ساعت  10:28 عصر  توسط ناجی 
  نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
این است مهدی(عج)
چرا انتظار؟
خطاب به امام زمان
امام قلب امت
هیچ میدانی که چیست منتظر؟
نقش مهدویت
برداشتهای انحرافی از انتظار